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Trade Promotion Organisations (TPOS) And Foreign Trade and Uganda Export Promotion Board (UEPB) : 무역 진흥 기구(TPOS) 및 대외 무역 및 우간다 수출 진흥 위원회(UEPB)
A Case for Korea Trade-Investment Agency (KOTRA)

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Authors

로널드

Advisor
김종섭
Issue Date
2021
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
Trade Promotion OragnisationsTrade PromotionForeign Trade무역 촉진 기구무역 촉진대외 무역
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제통상전공), 2021.8. 김종섭.
Abstract
The International Trade Center (ITC) was created by the United Nations (UN)
under the support, protection and backing of the conference on trade and
development and the general agreement on trade and tariffs of the UN and World
tarde Organisation (WTO) which emerged from the General agreement on
Tarriffs and trade. The intention was to help developing countries to develop
exports that are competitive on the international market. In the ininitial days, the
ITC committed on the provision of information about markets but later expanded
its reach to incorporate a diversity of development activities ranging from
institutional building, human resource development and educationa sessions
aimed at trade promotion.
The ITC strongly recommended for the creation of TPOs in an effort of
increasing export volumes from developing countries. Majority of these Trade
Promotion Organizations are state controlled that are mandated with carrying
Market research studies, Market scooping studies, surveys, market intelligence,
promote trade and investment among others.
It has widely been agreed upon that TPOs are engines for promoting trade
through exports. However their significance differs depending on different
countries economic policies. In this case it will be a Comparison analysis
between Korea Trade Promotion Agency (KOTRA) and the Uganda Export
Promotion Board (UEPB). The researcher reviewed the conditions necessary for
the establishment of a successful TPO, putting emphasis on what they are
supposed to do in relation to foreign trade and the best practices that TPOs in low
developed countries can learn from TPOs in developed countries. Its also
important to know how effective and efficient these TPOs can be in promoting
international trade in these complex times of the 21st Century.
국제 무역 센터 (ITC)는 무역과 개발에 관한 회의의 지원, 보호 및 지원과 UN 과
세계무역기구 (WTO)의 무역 및 관세에 관한 일반 합의에 따라 유엔 (UN)이
창설했습니다. 관세 및 무역에 관한 일반 협정에서, 그 의도는 개발 도상국이 국제
시장에서 경쟁력 있는 수출품을 개발하도록 돕는 것이었습니다. 초기에 ITC 는
시장에 대한 정보 제공에 전념했지만 나중에는 제도 구축, 인적 자원 개발 및 무역
촉진을 위한 교육 세션에 이르는 다양한 개발 활동을 통합하도록 범위를
확장했습니다.
ITC 는 개발 도상국의 수출량을 늘리기 위해 TPO 생성을 적극 권장했습니다.
이러한 무역 진흥 조직의 대부분은 시장 조사 연구, 시장 조사 연구, 설문 조사,
시장 정보, 무역 및 투자 촉진을 의무적으로 수행하는 국가 통제입니다.
TPO 가 수출을 통해 무역을 촉진하는 엔진이라는 사실은 널리 동의되었습니다.
그러나 그 의미는 국가의 경제 정책에 따라 다릅니다. 이 경우 한국 무역 진흥원
(KOTRA)과 우간다 수출 진흥원 (UEPB) 간의 비교 분석이 될 것입니다. 연구원은
성공적인 TPO 설립에 필요한 조건을 검토하고 대외 무역과 관련하여 해야 할
일과 저개발국의 TPO 가 선진국의 TPO 로부터 배울 수 있는 모범 사례를
강조했습니다. 이러한 TPO 가 21 세기의 복잡한 시대에 국제 무역을 촉진하는 데
얼마나 효과적이고 효율적인지 아는 것도 중요합니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/178722

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000166490
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