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Slice Counts Search for Real-Time Guarantee and Better Schedulability of GPU : GPU의 실시간 보장 및 더 나은 스케줄링 가능성을 위한 슬라이스 수 탐색
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- Authors
- Advisor
- 이창건
- Issue Date
- 2021
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- Real-Time Systems ; GPU ; Task Slicing ; 실시간 시스템 ; 태스크 슬라이싱
- Description
- 학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 공과대학 컴퓨터공학부, 2021.8. 이창건.
- Abstract
- This paper proposes a conditionally optimal slice counts searching algorithm to improve GPU's real-time guarantee and better schedulability. Despite the growing importance of GPUs due to the recent advances in deep learning, there is still a lack of technology to utilize them in real-time. This paper assumes a GPU as a uniprocessor and uses non-preemptive EDF to schedule GPU kernels. Additionally, solving the schedulability degradation problem caused by non-preemptive uniprocessor assumption through searching the slice count of each kernel that makes the GPU task set to be schedulable.
본 논문은 GPU의 실시간성 보장 및 더 나은 스케줄링 가능성을 위한 조건부 최적 슬라이스 카운트 탐색 알고리즘을 제안한다. 근래 딥러닝의 발전으로 인해 GPU의 중요성이 커지고 있음에도 불구하고, GPU를 실시간으로 활용하기 위한 기술들은 아직 부족한 실정이다. 본 논문은 GPU를 단일 프로세서로 가정하고 비선점형 EDF를 GPU 커널의 스케줄링에 사용한다. 또한 GPU task set을 스케줄링 가능하게 만드는 슬라이스 카운트 탐색 기법을 통해 비선점형 단일 프로세서로의 가정으로 인한 스케줄링 가능성 저하 문제를 해결한다.
- Language
- eng
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