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Impact of Staff Training Programs on the Effective Service Delivery in Public Sector : 직원 교육 프로그램이 공공 부문의 효과적인 서비스 제공에 미치는 영향: 스리랑카 사례 연구
A Case Study in Sri Lanka

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Authors

라누리

Advisor
Chong Min Na
Issue Date
2022
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
StafftrainingServicedeliveryPublicsectorSriLanka
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 행정대학원 행정학과(행정학전공), 2022. 8. Chong Min Na.
Abstract
The public sector plays an important part in development of the nation as it fosters a socio-economic and political climate supportive to the growth of the nation. The success or failure of an organization can be link to its staff, which is considered critical to the delivery of services that aim to meet the required standards. This study aimed to evaluate the impact of staff training program on the effective service delivery in the government sector of Sri Lanka. The specific objectives were; To determine the nature of staff training program conducting for government officers in Sri Lanka, evaluate the factors affected to increase or decrease standards staff training program, examine the opinion of employees at each level in the public sector regarding staff training programs and find out possible solution and recommendation for future studies. The study assumed qualitative research design. Research sample was 20 public sector employees and the data in this study was collected using in-depth interviews. The study established that the impact of training programs on the effective service delivery is unsatisfactory. This is due to a variety of problems, such as the fact that the content of the programs is not planned based on the mission of the organization, there is no unique method to achieve the goals of the organization and transform the performance, carelessness in selecting resource persons, lack of equal opportunity to all staff to undertake training, and trainings are rare. Finally the study establishes that these challenges hindering achievement of quality service.
공공 부문은 국가의 성장을 지원하는 사회 경제적, 정치적 환경을 조성하기 때문에 국가 발전에 중요한 역할을 합니다. 조직의 성공 또는 실패는 직원과 연결될 수 있으며, 이는 필요한 표준을 충족하는 것을 목표로 하는 서비스 제공에 중요한 것으로 간주됩니다. 이 연구는 스리랑카 정부 부문에서 직원 교육 프로그램이 효과적인 서비스 제공에 미치는 영향을 평가하는 것을 목표로 하고 있습니다. 구체적인 목표는 다음과 같습니다. 스리랑카 공무원을 대상으로 실시하는 직원 교육 프로그램의 성격을 파악하기 위해 직원 교육 프로그램의 기준 증감에 영향을 미치는 요인을 평가하고, 직원 교육 프로그램에 대한 공공 부문 각 계층 직원의 의견을 조사하고 가능한 해결책을 찾습니다. 및 향후 연구에 대한 권장 사항. 이 연구는 질적 연구 설계를 가정했습니다. 연구표본은 공공부문 종사자 20명으로 본 연구의 자료는 심층면담을 통해 수집하였다. 이 연구는 효과적인 서비스 제공에 대한 교육 프로그램의 영향이 불만족스럽다는 것을 확인했습니다. 이는 프로그램의 내용이 조직의 사명에 따라 계획되지 않고 조직의 목표를 달성하고 성과를 변화시키는 독특한 방법이 없다는 사실, 선택의 부주의 등 다양한 문제에 기인합니다. 자원 인력, 모든 직원이 교육을 받을 수 있는 평등한 기회의 부족, 교육이 드뭅니다. 마지막으로 이 연구는 이러한 문제가 양질의 서비스 달성을 방해한다는 것을 입증합니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/188741

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000173528
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