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Female Agricultural Market Access : 여성 농업 시장 접근
The Case of Nansana Municipal Central Region Uganda

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Authors

모니카

Advisor
송지연
Issue Date
2023
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
"Women""farmers""Market Access""Agriculture""property""infrastructure""income""price""participation"
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 국제대학원 국제학과(국제통상전공), 2023. 8. 송지연.
Abstract
The study's main goal was to determine the characteristics that influence female agricultural market access in Nansana Municipality, Uganda. The study's purpose was to look into the demographic and socioeconomic characteristics of female farmers in Nansana Municipality, as well as the factors that influence female farmers' market participation in Nansana Municipality and the barriers to female farmers' market participation.
The study employed a case study design. Educational level, market information, availability of infrastructure such as roads, group involvement, household size, non-farm income, and pricing were identified as the primary factors that influence female farmers participation in agricultural markets among other things. Age, farming experience, market infrastructure, non-farm income, and access to extension services all had an influence on female farmers' market participation. Market participation has been impeded by distance to markets, transaction costs, a lack of property ownership, market knowledge, and high input prices.
It is recommended that access to market information for female farmers be improved; established cooperatives be strengthened and more female farmer groups formed in the study area by the government, non-governmental organizations, and other stakeholders funding and organizing them; and the government can help facilitate agricultural activities for women, such as access to extension connections and loans for female farmers, by creating microfinance institutions.
이 연구의 주요 목표는 우간다 난사나 지방자치단체 에서 여성의 농업 시장 접근에 영향을 미치는 특성을 결정하는 것이었습니다. 이 연구의 목적은 난사나 지방자치단체 여성 농민의 인구통계학적 및 사회경제적 특성을 살펴보고 여성 농민의 난사나 지방자치단체 시장 참여에 영향을 미치는 요인과 여성 농민의 난사나 지방자치단체 시장 참여 장벽을 조사하는 것이었습니다.
이 연구는 사례 연구 설계를 사용했습니다. 교육 수준, 시장 정보, 도로와 같은 인프라의 가용성, 그룹 참여, 가구 규모, 비농업 소득 및 가격은 무엇보다도 여성 농민의 농업 시장 참여에 영향을 미치는 주요 요인으로 확인되었습니다. 연령, 농업 경험, 시장 인프라, 비농업 소득 및 확장 서비스에 대한 접근성은 모두 여성 농민의 시장 참여에 영향을 미쳤습니다. 시장 참여는 시장과의 거리, 거래 비용, 소유권 부족, 시장 지식 및 높은 투입 가격으로 인해 방해를 받아 왔습니다.
여성 농민을 위한 시장 정보에 대한 접근성을 개선할 것을 권장합니다. 설립된 협동조합이 강화되고 정부, 비정부 조직 및 기타 이해관계자가 자금을 지원하고 조직함으로써 연구 지역에 더 많은 여성 농부 그룹이 형성됩니다. 정부는 소액 금융 기관을 만들어 여성 농민을 위한 확장 연결 및 대출과 같은 여성의 농업 활동을 촉진할 수 있습니다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/196619

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000177426
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