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Exploring Existing Auction Formats For Obviously Strategy-Proofness : 명백 전략 증명 메커니즘을 찾기 위한 기존 경매 방식들에 관한 고찰

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Authors

정다혜

Advisor
김진우
Issue Date
2023
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
obviously strategy-proofmultiple-objectprivate valuesclinching rulesimultaneous ascending auctionascending price auctiondescending price auction
Description
학위논문(석사) -- 서울대학교대학원 : 사회과학대학 경제학부, 2023. 8. 김진우.
Abstract
This research paper aims to investigate various existing auction formats, with a particular focus on evaluating their adherence to the notion of obviously strategy-proofness. The study evaluates the following auction formats in a multiple-object and private-values setting: the simultaneous ascending auction, Ausubel's ascending price clinching auction, and Mishra and Parkes's descending price clinching auction models. The analysis of this research is conducted in three parts: first, we determine whether the aforementioned auction formats are strategy-proof, and second, if it is strategy-proof, we move on to analyzing its obviously strategy-proofness. Lastly, if the auction is not obviously strategy-proof, we explore some of the restricted environments in which bidders have either unit demands or additive valuations to see if they can be obviously strategy-proof in the restricted environments. The results suggest that none of the auction formats mentioned above are obviously strategy-proof. The simultaneous ascending auction is not even strategy-proof. Ausubel's ascending price clinching auction and Mishra and Parkes's descending price clinching auction are strategy-proof. However, they fail to be obviously strategy-proof even in restricted environments.
이 논문은 기존에 존재하는 다양한 경매 방법들 중에서 명백 전략 증명 메커니즘이 존재하는지 분석하는것을 목적으로 한다. 해당 논문은 다품목, 개인가치 경매 중에서 동시오름경매, Ausubel의 오름가격 클린칭 경매, Mishra and Parkes의 내림가격 클린칭 경매를 분석한다. 분석은 크게 세 가지로 구성된다. 첫째, 앞서 언급된 경매들이 전략 증명 메커니즘인지 분석한다. 둘째, 전략 증명 메커니즘을 만족하는 경우 명백 전략 증명 메커니즘인지 분석한다. 셋째, 명백 전략 증명 메커니즘이 아닌 경우 입찰자들의 수요에 제약 조건을 부과한 후 추가적인 분석을 진행한다. 이와 관련하여 두 가지 경우를 추가적으로 분석한다. 첫 번째는 모든 입찰자들이 물품을 한 단위만 수요하는 경우이다. 두 번째는 모든 입찰자들이 물품 한 단위에 대해 갖는 가치와 다수의 단위에 대해 갖는 가치가 같은 경우이다. 각 경우에서 앞서 언급한 경매들이 명백 전략 증명 메커니즘이 될 수 있는지 분석한다. 분석 결과 위 경매들은 모두 명백 전략 증명 메커니즘이 되지 않는 것으로 나타났다. 동시오름경매의 경우 전략 증명 메커니즘도 되지 않는 것으로 나타났다. Ausubel의 오름가격 클린칭 경매와 Mishra and Parkes의 내림가격 클린칭 경매는 전략 증명 메커니즘은 될 수 있지만 입찰자들의 수요에 제약조건을 부과해도 명백 전략 증명 메커니즘은 되지 않는 것으로 나타났다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/196936

https://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000177896
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