Publications
Detailed Information
도시 브랜드 아이덴티티 디자인의 표현에 관한 연구 : 알레아토릭 개념을 적용한 서울시 브랜드 사례를 중심으로 : (A)Study of expression on city brand identity design : focus on the case of Seoul city brand applying the aleatoric concept
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 백명진 | - |
dc.contributor.author | 노현지 | - |
dc.date.accessioned | 2009-12-31 | - |
dc.date.available | 2009-12-31 | - |
dc.date.copyright | 2007. | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000045942 | kor |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/23815 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :디자인학부 시각디자인전공,2007. | ko |
dc.format.extent | ix, 147 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 알레아토릭 | ko |
dc.subject | aleatoric | ko |
dc.subject | 도시 | ko |
dc.subject | city | ko |
dc.subject | 도시 브랜드 | ko |
dc.subject | city brand | ko |
dc.subject | 포스트 모더니즘 | ko |
dc.subject | post-modernism | ko |
dc.subject | 아이덴티티 디자인 | ko |
dc.subject | identity design | ko |
dc.subject | 가변적 아이덴티티 시스템 | ko |
dc.subject | flexible identity system | ko |
dc.subject | 문화 | ko |
dc.subject | public design | ko |
dc.subject | 공공 디자인 | ko |
dc.subject | visual communication. | ko |
dc.subject | 시각커뮤니케이션. | ko |
dc.title | 도시 브랜드 아이덴티티 디자인의 표현에 관한 연구 : 알레아토릭 개념을 적용한 서울시 브랜드 사례를 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | (A)Study of expression on city brand identity design : focus on the case of Seoul city brand applying the aleatoric concept | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 디자인학부 시각디자인전공 | - |
dc.description.degree | Master | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.