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Frye와 Bloom의 비평(Ex-tensive Criticism)

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Authors
이일환
Issue Date
1980
Publisher
서울대학교 인문대학 영어영문학과
Citation
영학논집, Vol.4, pp. 93-106
Keywords
모방이론mimetic theoriesPlato
Abstract
M.H. Abrams는 작품과 세계와 예술가와 독자 (또는 청중) 사이의 관
계를 가지고 비평이론을 4가지로 나누어 놓았는데, 이는 상당히 유용한
비평이론의 구분으로 여겨진다.
우선 모방이론(mim etic theories)은 예술작품을 세계의 모방으로 보는
이론이다. 이는 Plato가 Republic에서 예술가에 대해 공박한 점이기도
하다.
But would you call the painter a creator and maker?
Certainly not.
Yet if he is not the maker, what is he in relation to the bed?
I think, he said , that we may fairly designate him as the imitator of that
which the others make.
Good, I said; then you call him who is third in the descent from nature
an imitator?
Certainly, he said.
And the tragic poet is an imitator, and therefore, like all other imitators,
he is thrice removed from the king and from the truth?
That appears to be SO.
Plato를 읽어본 사람이면 누구나 기억하겠지만, 그의 글에서 그가 그유명한 비유로써 말한 것은 우리 인간은 불에 의해
비쳐치는 그림자의 세계(동굴)로부터 나와 바깥세계(태양)로 나오는 여정을 겪어야 비로소 참의 세계에 이르게 된다는 것이었다.
Language
Korean
URI
http://hdl.handle.net/10371/2648
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Humanities (인문대학)English Language and Literature (영어영문학과)영학논집(English Studies)영학논집(English Studies) No.04 (1980)
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