Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Biology (생물전공)
Theses (Master's Degree_생물전공)
생물 교육실습생의 수업 전 개념체계도 작성 활동이 수업에서 설명에 미치는 영향
- Authors
- Advisor
- 김영수
- Issue Date
- 2006
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 개념체계도 ; concept map ; 개념도 ; pre-instructional concept mapping ; 수업 전 개념체계도 작성 활동 ; biology class ; 생물 수업 ; student teacher ; 교육실습생 ; explanation of the student teacher ; 교육실습생의 설명 ; qualitative approach
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 생물전공,2006.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000048154
https://hdl.handle.net/10371/28101
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.