Publications

Detailed Information

성 통합적 과학 수업이 중학생들의 수업 참여도와 교사-학생 간 상호작용에 대한 인식 및 학업 성취도에 미치는 영향 : 중학교 1학년 `빛`과 `소화와 순환`단원을 중심으로 : (The)Influence of gender-inclusive science program on students` recognition of participation and teacher-student interaction and the achievement of middle school student

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor김희백-
dc.contributor.author김휘-
dc.date.accessioned2010-01-07T04:58:46Z-
dc.date.available2010-01-07T04:58:46Z-
dc.date.copyright2007.-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044249kor
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/28189-
dc.description학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(생물전공),2007.ko
dc.format.extentviii, 131 p.ko
dc.language.isoko-
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject성 통합적 과학 수업ko
dc.subjectgender-inclusive science programko
dc.subject교실 참여도ko
dc.subjectclassroom participationko
dc.subject교사-학생 간 상호작용ko
dc.subjectteacher-student interactionko
dc.subject교사의 인식ko
dc.subjectteacher`s awarenessko
dc.subject협동학습전략ko
dc.subjectcooperative learningko
dc.subject과학성취도ko
dc.subjectscience achievementko
dc.title성 통합적 과학 수업이 중학생들의 수업 참여도와 교사-학생 간 상호작용에 대한 인식 및 학업 성취도에 미치는 영향 : 중학교 1학년 `빛`과 `소화와 순환`단원을 중심으로ko
dc.title.alternative(The)Influence of gender-inclusive science program on students` recognition of participation and teacher-student interaction and the achievement of middle school studentko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department과학교육과(생물전공)-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share