Publications
Detailed Information
성 통합적 과학 수업이 중학생들의 수업 참여도와 교사-학생 간 상호작용에 대한 인식 및 학업 성취도에 미치는 영향 : 중학교 1학년 `빛`과 `소화와 순환`단원을 중심으로 : (The)Influence of gender-inclusive science program on students` recognition of participation and teacher-student interaction and the achievement of middle school student
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김희백 | - |
dc.contributor.author | 김휘 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-07T04:58:46Z | - |
dc.date.available | 2010-01-07T04:58:46Z | - |
dc.date.copyright | 2007. | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044249 | kor |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/28189 | - |
dc.description | 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(생물전공),2007. | ko |
dc.format.extent | viii, 131 p. | ko |
dc.language.iso | ko | - |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 성 통합적 과학 수업 | ko |
dc.subject | gender-inclusive science program | ko |
dc.subject | 교실 참여도 | ko |
dc.subject | classroom participation | ko |
dc.subject | 교사-학생 간 상호작용 | ko |
dc.subject | teacher-student interaction | ko |
dc.subject | 교사의 인식 | ko |
dc.subject | teacher`s awareness | ko |
dc.subject | 협동학습전략 | ko |
dc.subject | cooperative learning | ko |
dc.subject | 과학성취도 | ko |
dc.subject | science achievement | ko |
dc.title | 성 통합적 과학 수업이 중학생들의 수업 참여도와 교사-학생 간 상호작용에 대한 인식 및 학업 성취도에 미치는 영향 : 중학교 1학년 `빛`과 `소화와 순환`단원을 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | (The)Influence of gender-inclusive science program on students` recognition of participation and teacher-student interaction and the achievement of middle school student | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 과학교육과(생물전공) | - |
dc.description.degree | Master | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.