Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Chemistry (화학전공)
Theses (Ph.D. / Sc.D._화학전공)
중학교 화학 수업에서 외적 표상의 유형 변환을 촉진하는 그리기와 쓰기의 효과 및 활용 방안 : (The)Effects and uses of drawing and writing to promote transformation of external representation in middle school chemistry instruction
- Authors
- Advisor
- 노태희
- Issue Date
- 2006
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 다중 표상 ; Multiple Representations ; 그리기 ; Drawing ; 쓰기 ; Writing ; 정보 형태 ; Form of Verbal and Visual ; 소집단 토론 ; Small Group Discussion ; 시ㆍ공간적 능력 ; Visuospatial Ability
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 (화학전공),2006.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000048844
https://hdl.handle.net/10371/28229
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.