Publications
Detailed Information
심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로 : (The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approach
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 우규환 | - |
dc.contributor.author | 황혜령 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-07T05:17:34Z | - |
dc.date.available | 2010-01-07T05:17:34Z | - |
dc.date.copyright | 2005. | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000051701 | kor |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/28247 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2005. | ko |
dc.format.extent | v, 61 장 | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 학습 접근 방식 | ko |
dc.subject | deep approach | ko |
dc.subject | 심층적 학습 접근 | ko |
dc.subject | student`s question | ko |
dc.subject | 학생 질문 강화 | ko |
dc.subject | concept understanding | ko |
dc.subject | 성취 수준 | ko |
dc.subject | knowledge linkage | ko |
dc.subject | 개념 이해 | ko |
dc.title | 심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | (The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approach | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 과학교육과 화학전공 | - |
dc.description.degree | Master | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.