Publications

Detailed Information

심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로 : (The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approach

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor우규환-
dc.contributor.author황혜령-
dc.date.accessioned2010-01-07T05:17:34Z-
dc.date.available2010-01-07T05:17:34Z-
dc.date.copyright2005.-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000051701kor
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/28247-
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2005.ko
dc.format.extentv, 61 장ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject학습 접근 방식ko
dc.subjectdeep approachko
dc.subject심층적 학습 접근ko
dc.subjectstudent`s questionko
dc.subject학생 질문 강화ko
dc.subjectconcept understandingko
dc.subject성취 수준ko
dc.subjectknowledge linkageko
dc.subject개념 이해ko
dc.title심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로ko
dc.title.alternative(The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approachko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department과학교육과 화학전공-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share