Publications

Detailed Information

상호작용적 시범실험 수업이 중학교 과학 수업에 미치는 영향 : 중학교 1학년 「물질의 세 가지 상태」단원을 중심으로

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor우규환-
dc.contributor.author황미영-
dc.date.accessioned2010-01-07T05:19:35Z-
dc.date.available2010-01-07T05:19:35Z-
dc.date.copyright2003.-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000058163kor
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/28257-
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2003.ko
dc.format.extentiv, 72 p.ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject시범실험ko
dc.subjectDemonstrationko
dc.subject상호작용적 시범실험 수업ko
dc.subjectinteractive lecture Demonstrationko
dc.subject과학에 대한 태도ko
dc.subjectAttitude toward scienceko
dc.subject성취도ko
dc.subjectAchievementko
dc.title상호작용적 시범실험 수업이 중학교 과학 수업에 미치는 영향 : 중학교 1학년 「물질의 세 가지 상태」단원을 중심으로ko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department과학교육과 화학전공-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share