Publications
Detailed Information
컴퓨터 보조 수업에서 상황맥락적인 피드백이 화학 개념 학습에 미치는 효과 : (The)Effects of situational context feedbacks in learning chemistry concepts with computer-assisted instruction
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 노태희 | - |
dc.contributor.author | 정경진 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-07T05:21:12Z | - |
dc.date.available | 2010-01-07T05:21:12Z | - |
dc.date.copyright | 2007. | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000046021 | kor |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/28265 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2007. | ko |
dc.format.extent | vi, 63 장 | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 컴퓨터 보조 수업 | ko |
dc.subject | computer-assisted instruction | ko |
dc.subject | 상황맥락적 피드백 | ko |
dc.subject | situational context feedback | ko |
dc.subject | 개념 이해도 | ko |
dc.subject | conceptual understanding | ko |
dc.subject | 과학 학습 동기 | ko |
dc.subject | science learning motivation. | ko |
dc.title | 컴퓨터 보조 수업에서 상황맥락적인 피드백이 화학 개념 학습에 미치는 효과 | ko |
dc.title.alternative | (The)Effects of situational context feedbacks in learning chemistry concepts with computer-assisted instruction | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 과학교육과 화학전공 | - |
dc.description.degree | Master | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.