Publications
Detailed Information
과학영재의 사회·정의적 특성과 과학관련 인식 향상을 위한 과학자 탐구 프로그램의 개발 및 적용 효과 : Development and application effects of program inquiring into scientist for enhancing social-affective characteristics and science-related perceptions of the science-gifted
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 홍훈기
- Issue Date
- 2008
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 과학영재 ; science-gifted ; ‘Program Inquiring into Scientist’ ; 영재성 인식 ; Betts Autonomous Learner Model ; 과학자 탐구 프로그램 ; social-affective characteristics ; Betts의 자발적 학습자 모형 ; science-related perceptions ; 사회·정의적 특성 ; counseling for the gifted ; 과학관련 인식 ; 영재 상담
- Description
- 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(화학전공),2008. 8.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000041705
https://hdl.handle.net/10371/28312
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.