Publications

Detailed Information

Optimal operation and parametric design of the power split hybrid powertrain based on a multi-objective approach : 다목적함수 최적화에 의한 동력분기식 하이브리드 동력전달계 제어 기법 개발과 동력원 설계

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor차석원-
dc.contributor.author안국현-
dc.date.accessioned2010-01-21T09:22:38Z-
dc.date.available2010-01-21T09:22:38Z-
dc.date.copyright2007.-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044796eng
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/41281-
dc.description학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :기계항공공학부,2007.en
dc.format.extentxi, 107 장en
dc.language.isoenen
dc.publisher서울대학교 대학원en
dc.subject하이브리드 전기자동차en
dc.subjecthybrid electric vehicleen
dc.subject유성 기어en
dc.subjectplanetary gearen
dc.subject직병렬형en
dc.subjectparallel-seriesen
dc.subject변속 효율en
dc.subjecttransmission efficiencyen
dc.subject후방향 시뮬레이션en
dc.subjectbackward simulationen
dc.subject전방향 시뮬레이션en
dc.subjectforward simulationen
dc.subject다목적함수 최적화en
dc.subjectmulti-objective optimizationen
dc.subject동적 최적화en
dc.subjectdynamic optimizationen
dc.subject등가연료소비en
dc.subjectequivalent fuel consumptionen
dc.subject파라미터 설계en
dc.subjectparametric designen
dc.subject용량 선정en
dc.subjectcomponent sizingen
dc.titleOptimal operation and parametric design of the power split hybrid powertrain based on a multi-objective approachen
dc.title.alternative다목적함수 최적화에 의한 동력분기식 하이브리드 동력전달계 제어 기법 개발과 동력원 설계en
dc.typeThesis-
dc.contributor.department기계항공공학부-
dc.description.degreeDoctoren
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share