Publications
Detailed Information
통합적 문법 교육 내용 설계의 원리와 실제 연구 : (The)Principles and practices of syllabus design in the integrational grammar eduction
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 김광해
- Issue Date
- 2005
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 국어 교육 ; Korean Language Education ; 문법 교육 ; the Knowledge Education of Korean Language ; 국어 지식 교육 ; segregational grammar education ; 독자적 문법 교육 ; integrational grammar education ; 통합적 문법 교육 ; the principle of syllabus design ; 통합적 문법 교육 내용 ; learner-centeredness ; 교육 내용 설계의 원리 ; function-centeredness ; 학습자 중심성 ; integration-centeredness ; 기능 중심성 ; register ; 통합 중심성 ; macrofunction ; 사용역 ; meaning ; 대기능 ; grammar ; 의미 ; grammar category ; 문법 ; the system of grammatical knowledge ; 문법 범주 ; integration of the domains ; 문법 지식의 체계 ; 영역 통합
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :국어교육과 국어교육전공,2005.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000050205
https://hdl.handle.net/10371/41933
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.