Publications
Detailed Information
기하탐구교실에서 나타난 증명 학습의 변화에 관한 연구 : A changing trajectory of proof learning in a geometry inquiry classroom
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 조승제 | - |
dc.contributor.author | 김동원 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-22 | - |
dc.date.available | 2010-01-22 | - |
dc.date.copyright | 2008. | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000041700 | kog |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/41954 | - |
dc.description | 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :수학교육과,2008. 8. | ko |
dc.format.extent | x, 225 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 참여관찰 | ko |
dc.subject | participant observation | ko |
dc.subject | 증명 학습 과정 | ko |
dc.subject | steps of proof learning | ko |
dc.subject | 증명과 의사소통 | ko |
dc.subject | proof and communication | ko |
dc.subject | 목적 지향 증명 | ko |
dc.subject | goal-oriented proof | ko |
dc.subject | 과정 지향 증명 | ko |
dc.subject | process-oriented proof | ko |
dc.title | 기하탐구교실에서 나타난 증명 학습의 변화에 관한 연구 | ko |
dc.title.alternative | A changing trajectory of proof learning in a geometry inquiry classroom | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 수학교육과 | - |
dc.description.degree | Doctor | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.