Publications

Detailed Information

수학 수업에서의 사회적 참여구조와 수학적 성향에 대한 분석 : 중학교 2학년 교실 수업에서 `유리수와 소수`단원을 중심으로

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor조승제-
dc.contributor.author오택근-
dc.date.accessioned2010-01-22T01:28:15Z-
dc.date.available2010-01-22T01:28:15Z-
dc.date.copyright2006.-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000048133kog
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/42145-
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :수학교육과,2006.ko
dc.format.extentvi, 128 p.ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject사회적 참여구조ko
dc.subjectsocial participation structureko
dc.subject수학적 성향ko
dc.subjectmathematical dispositionko
dc.subject중학교 2학년ko
dc.subject8th gradeko
dc.subject수학 수업ko
dc.subjectmathematics classroomko
dc.subject유한소수ko
dc.subjectfinite decimal fractionko
dc.title수학 수업에서의 사회적 참여구조와 수학적 성향에 대한 분석 : 중학교 2학년 교실 수업에서 `유리수와 소수`단원을 중심으로ko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department수학교육과-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share