Publications
Detailed Information
교육대학교 `사회과 심화과정`에 대한 학생들의 이해에 관한 질적 사례 연구 : (A)Qualitative case study on students` understanding of `intensive courses of social studies` in a teachers` college
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 조영달 | - |
dc.contributor.author | 김순희 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-22T01:31:11Z | - |
dc.date.available | 2010-01-22T01:31:11Z | - |
dc.date.copyright | 2007. | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000045253 | kog |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/42166 | - |
dc.description | 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2007. | ko |
dc.format.extent | ix, 167 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 심화과정 | ko |
dc.subject | intensive courses | ko |
dc.subject | 사회과교육 | ko |
dc.subject | social studies | ko |
dc.subject | 초등교사 양성과정 | ko |
dc.subject | elementary teacher training system | ko |
dc.subject | 수렴적 조정과정 | ko |
dc.subject | convergent regulation process | ko |
dc.subject | 잠재 전공 | ko |
dc.subject | potential major | ko |
dc.title | 교육대학교 `사회과 심화과정`에 대한 학생들의 이해에 관한 질적 사례 연구 | ko |
dc.title.alternative | (A)Qualitative case study on students` understanding of `intensive courses of social studies` in a teachers` college | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 사회교육과 일반사회전공 | - |
dc.description.degree | Doctor | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.