Publications
Detailed Information
수업 장학에 대한 질적 사례 연구 : 사회과 교사의 수업장학에 대한 이해를 중심으로 : (A)Qualitative case study on supervision of teaching : Focused on social studies teachers` understanding of supervision of teaching
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 조영달
- Issue Date
- 2005
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 수업 장학 ; Supervision of teaching ; 교과 장학 ; Subject supervision ; 사회과 교사 ; Social studies teacher ; 수업의 구조 ; Structure of teaching ; 교수적 지식 ; Pedagogical knowledge ; 성찰적 이해 ; Reflective understanding ; 체화된 실천적 지식 ; Embedded practical knowledge
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2005.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000053236
https://hdl.handle.net/10371/42169
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.