Publications
Detailed Information
사회과 교사의 교과서 활용에 관한 질적 사례 연구 : 제 7차 고등학교 `사회교과서의 구현 방식을 중심으로 : (An)Ethnographic case study of a social studies teacher`s application of textbooks : focused on the realization of `Social studies` textbook for high school in the 7th national curriculum
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 조영달 | - |
dc.contributor.author | 박인옥 | - |
dc.date.accessioned | 2010-01-22T01:31:24Z | - |
dc.date.available | 2010-01-22T01:31:24Z | - |
dc.date.copyright | 2005. | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000050208 | kog |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/42171 | - |
dc.description | 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2005. | ko |
dc.format.extent | viii, 202 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | `사회과 교사` | ko |
dc.subject | social studies teacher | ko |
dc.subject | `사회과 교과서 활용` | ko |
dc.subject | application of social studies textbook | ko |
dc.subject | `교사의 관점` | ko |
dc.subject | teacher` viewpoint | ko |
dc.subject | `일상적 최적화 행동` | ko |
dc.subject | teacher` optimization behavior | ko |
dc.subject | `인식적 조정 과정` | ko |
dc.subject | cognitive regulation process | ko |
dc.subject | `일상 실천적 지식` | ko |
dc.subject | practical knowledge in everyday life. | ko |
dc.title | 사회과 교사의 교과서 활용에 관한 질적 사례 연구 : 제 7차 고등학교 `사회교과서의 구현 방식을 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | (An)Ethnographic case study of a social studies teacher`s application of textbooks : focused on the realization of `Social studies` textbook for high school in the 7th national curriculum | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 사회교육과 일반사회전공 | - |
dc.description.degree | Doctor | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.