Publications

Detailed Information

교육과정 변화기 사회과 교사의 교육과정 실행에 대한 사례연구 : 변화지향적인 교사의 교실 수업 변화에 대한 이해 : (A)Case study of a social studies teacher`s implementation of a new curriculum : focused on the changes of classroom instruction

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors

박윤경

Advisor
조영달
Issue Date
2003
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
교육과정 실행Curriculum implementation사회과 교사Social studies teachers교실 수업Classroom instruction사회적 참여 구조Social participation structure교과교육 지향성View of the education최적화Optimization
Description
학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2003.
Language
Korean
URI
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000059267

https://hdl.handle.net/10371/42180
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Appears in Collections:

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share