Publications

Detailed Information

불교사상을 통해서 본 수학교육의 정신도야적 가치 : 대승기신론을 중심으로

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor조승제-
dc.contributor.author강현영-
dc.date.accessioned2010-01-22T02:10:43Z-
dc.date.available2010-01-22T02:10:43Z-
dc.date.copyright2003.-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000058374kog
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/42337-
dc.description학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :수학교육과,2003.ko
dc.format.extentiv, 112 p.ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject수학교육의 의미ko
dc.subjectMeaning of mathematics educationko
dc.subject마음의 도야재로서의 수학교육ko
dc.subjectValue of mathematics education as a cultivation of the mindko
dc.subject깨달음ko
dc.subjectEnlightenmentko
dc.subject진여와 상념ko
dc.subjectChin-yeo (Suchnessko
dc.subjectPlato과 Froebel의 수학교육의 의미ko
dc.subjectRealityko
dc.subject진여ko
dc.subjectSang-yeom (Thoughtsko
dc.subjectPhenomenal mindko
dc.subject상념)ko
dc.subjectMeaning of Plato and Froebel`s mathematics educationko
dc.title불교사상을 통해서 본 수학교육의 정신도야적 가치 : 대승기신론을 중심으로ko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department수학교육과-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share