Publications
Detailed Information
중학교 사회과에서 나타나는 신임 교사의 수업활동에 대한 사례연구 : 공통사회 이수 교사를 중심으로 : (A)Case Study of the class of a newly appointed teacher on social studies in a Korean middle school : About the teacher finishing the common social studies curriculum
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 조영달
- Issue Date
- 2005
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 공통 사회 ; the common social studies ; 전공 교과 ; a major ; 비전공 교과 ; an non-major ; 신임 교사 ; a newly appointed teacher ; 제 3의 연구자 ; the learner of a third person ; 발산적 수업 ; the emission type class ; 수렴적 수업 ; the convergence type class
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2005.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000053050
https://hdl.handle.net/10371/42688
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.