Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Earth Science (지구과학전공)
Theses (Master's Degree_지구과학전공)
화석전시관에서 또래 관람객들의 질문카드 활용에 따른 소통의 특징 비교 : 다중모드 분석을 기반으로
(A) comparison study of peer visitors’ communication using question cards in a fossil gallery : based on multimodal analysis
- Authors
- 박은지
- Advisor
- 김찬종
- Issue Date
- 2009
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 비형식 과학 학습; informal science learning; 화석 전시관; fossil gallery; 관람객 연구; study; 질문카드; question card; 소통; communication; 다중모드 분석; multimodal analysis
- Description
- 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(지구과학교육전공),2009.8.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000038984
http://hdl.handle.net/10371/43059
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.