Publications
Detailed Information
고등학교 생물 수업에서 교사 설명의 역동적 구조 수준과 정보의 양이 학습에 미치는 영향 : The Effects of the kinetic strcture and the amount of information in teacher`s verbal communication on high school biology learning
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김영수 | - |
dc.contributor.author | 김도희 | - |
dc.date.accessioned | 2010-05-14T07:50:49Z | - |
dc.date.available | 2010-05-14T07:50:49Z | - |
dc.date.copyright | 1996. | - |
dc.date.issued | 1996 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000081726 | kog |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/66261 | - |
dc.description | 학위논문(박사)--서울大學校 大學院 :科學敎育科,1996. | ko |
dc.format.extent | xii, 157 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울大學校 大學院 | ko |
dc.subject | 교사의 언어적 의사소통 | ko |
dc.subject | teacher`s verbal communication | ko |
dc.subject | 역동적 구조 | ko |
dc.subject | kinetic structure | ko |
dc.subject | 정보의 양 | ko |
dc.subject | amount of information | ko |
dc.subject | 단기기억의 용량 | ko |
dc.subject | short-term memory capacity | ko |
dc.subject | 인지구조 분석 | ko |
dc.subject | cognitive structure analysis | ko |
dc.title | 고등학교 생물 수업에서 교사 설명의 역동적 구조 수준과 정보의 양이 학습에 미치는 영향 | ko |
dc.title.alternative | The Effects of the kinetic strcture and the amount of information in teacher`s verbal communication on high school biology learning | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 科學敎育科 | - |
dc.description.degree | Doctor | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.