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비교 광고 상황에서 광고 태도(Aad)의 매개 역할에 관한 연구 : 인지(Cognition)와 감정(Affect)의 상대적 영향력을 중심으로 : (The)Mediating role of aad in comparative advertising context : the relative dominance of cognition and affect
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- Authors
- Advisor
- 이유재
- Issue Date
- 2005
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 인지 ; Cognition ; 감정 ; Affect ; 광고태도 ; Attitude toward Ad ; 브랜드태도 ; Attitude toward Brand ; 광고인지 ; Ad Cognition ; 브랜드인지 ; Brand Cognition ; 광고감정 ; Ad Affect ; 비교광고 ; Comparative Advertising
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :경영학과 경영학전공,2005.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000049902
https://hdl.handle.net/10371/28673
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