Browse

Development of a pool for test-items to assess student` progress in an understanding of the nature of science : based on AAAS` "benchmarks for science literacy"
과학의 본성에 대한 학생들의 이해 발달 평가 문항의 개발 : 미국 AAAS`의 "과학적 소양을 위한 기준"에 의거하여

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
이은아
Advisor
최승언
Issue Date
2001
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
The Nature of Science과학의 본성Benchmarks for science literacy과학적 소양을 위한 기준Assessment of Progress이해도 변화Test Item Pool평가 도구
Description
Thesis (doctoral)--서울대학교 대학원 :과학교육과 지구과학 전공,2001.
Language
English
URI
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000066458

http://hdl.handle.net/10371/31347
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Appears in Collections:
College of Education (사범대학)Dept. of Science Education (과학교육과)Earth Science (지구과학전공)Theses (Ph.D. / Sc.D._지구과학전공)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse