Publications

Detailed Information

교사발달단계에 따른 학교장의 효과적인 지도성 : 서울지역 인문계 공립 고등학교 교사들의 인식을 중심으로 : Effective Leadership of Principal According to the Developmental Stages of Teachers

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor윤정일-
dc.contributor.author김윤호-
dc.date.accessioned2010-01-22-
dc.date.available2010-01-22-
dc.date.copyright2007.-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044174kog
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10371/41866-
dc.description학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :교육학과(교육행정전공),2007.ko
dc.format.extentvii, 113 장ko
dc.language.isokoko
dc.publisher서울대학교 대학원ko
dc.subject교사발달단계ko
dc.subjectteacher development stageko
dc.subject지도성 유형ko
dc.subjectleadership typeko
dc.subject지도성 효과ko
dc.subjectleadership effectko
dc.subject직무성과ko
dc.subjectachievementko
dc.subject직무만족ko
dc.subjectjob-satisfactionko
dc.subject상황적 지도성 모형ko
dc.subjectsituational leadership modelko
dc.title교사발달단계에 따른 학교장의 효과적인 지도성 : 서울지역 인문계 공립 고등학교 교사들의 인식을 중심으로ko
dc.title.alternativeEffective Leadership of Principal According to the Developmental Stages of Teachersko
dc.typeThesis-
dc.contributor.department교육학과(교육행정전공)-
dc.description.degreeMasterko
Appears in Collections:
Files in This Item:
There are no files associated with this item.

Altmetrics

Item View & Download Count

  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Share