사회과 수업의 상호 작용에서 나타나는 학생 소외 연구
(A)Study of students` alienation in student-teacher interaction for the social studies classroom
- Authors
- 옥일남
- Advisor
- 이미나
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 수업의 상호 작용; Student` alienation; 학생 소외; Student-teacher interaction; 사회과 수업; Social studies classroom activity; 노는 애들; Culture-resistant girls; Culture-compliant girls.
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2003.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000057469
http://hdl.handle.net/10371/42182
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
- College of Education (사범대학)Dept. of Social Studies Education (사회교육과)Theses (Ph.D. / Sc.D._사회교육과)
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.