Browse

동적계획법에 의한 광고매체채택모형
Advertising Media Selection Model by Dynamic Programming.

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
송계충
Issue Date
1975-03
Publisher
서울대학교 경영연구소
Citation
경영논집, Vol.9 No.1, pp. 53-83
Keywords
53-83
Description
1975-03
Abstract
企業經營은 계속적인 意思決定을 必要로 하는 分野로서 特히 企業의 現在 狀況 및 그것의 變化에 따른 利用可能한 資源의 最適配分 方法에 관한 問題에 항상 부딪치게 된다. 예를 들어 企業의 廣告活動에는 역시 여러가지 企業內外 廣告狀況에 따른 많은 戰略的 意思決定의 問題가 대두되는 데 그중 하나가 合理的 廣告媒體選擇을 위한 廣告寶 豫算의 媒體別 配分問題이다.
ISSN
1229-0491
Language
Korean
URI
http://hdl.handle.net/10371/52307
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Institute of Management Research (경영연구소)경영논집경영논집 vol.09 (1975)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse