Publications
Detailed Information
웹기반 토론학습에서 사용자 인터페이스와 시각화 경향성이 학업성취도와 만족도에 미치는 효과 : Effects of User Interface and Visualization Tendency on Academic Achievement and Satisfaction in Web-based Argumentation
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 박성익
- Major
- 교육학과(교육공학전공)
- Issue Date
- 2011-02
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 웹기반 토론학습 ; 사용자 인터페이스 ; 시각화 경향성 ; Web-based argumentation ; Visualization tendency ; User interface
- Description
- 학위논문 (석사)-- 서울대학교 대학원 : 교육학과(교육공학전공), 2011.2. 박성익.
- Language
- kor
- URI
- https://hdl.handle.net/10371/157169
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000030302
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.