Publications
Detailed Information
자연주의 과학철학 토대의 교수 학습 설계가 예비교사들의 인식론적 관점에 미치는 효과 : Effects of Naturalized Philosophy of Science Based Teaching-learning Design on Pre-service Teachers Epistemological Conceptions
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 김찬종
- Major
- 과학교육과(지구과학전공)
- Issue Date
- 2011-02
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 자연주의 과학철학 ; 학습요구 ; 인식론적 관점 ; 모델-기반 논증활동 ; 설계-기반 연구 ; TLS ; 판구조론 ; 지질학 혁명 ; naturalized philosophy of science ; pre-service teachers epistemological conceptions ; learning demand ; model-based argumentation ; design-based research ; plate tectonics ; revolution of geology
- Description
- 학위논문 (박사)-- 서울대학교 대학원 : 과학교육과(지구과학전공), 2011.2. 김찬종.
- Language
- kor
- URI
- https://hdl.handle.net/10371/158415
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000029176
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.