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Civil Servants Perceptions on the Relationship between Decentralization and Public Service Delivery in Jinja District Local Government Sub Counties : 지방분권과 공공서비스제공 관계에 대한 진자 지역 지방자치단체 공무원의 인식 조사

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Authors

Obel Thomas

Advisor
Kim, Sooneun
Issue Date
2020
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
DecentralizationDecentralized PlanningDecentralized Implementation Decentralized Monitoring & Public Service Delivery지방분권화지방준권 기획지방분권 집행지방분권 감시&공공서비스 제공
Description
학위논문 (석사) -- 서울대학교 대학원 : 행정대학원 글로벌행정전공, 2020. 8. Kim, Sooneun.
Abstract
The researcher investigated the Civil servants perception on the relationship between decentralization and public service delivery in Jinja district local Government Sub counties, Uganda. The rationale of the study was that despite several interventions by the government and its development partners to improve service delivery inform of institution of decentralization of planning, implementation and monitoring to the local governments, service delivery still remained poor in terms of increased quality, access and timeliness among others. Therefore the study particularly sought to establish the civil servants perception on decentralized planning; decentralized implementation; decentralized monitoring and public service delivery in Jinja District local government Sub counties. Following a largely qualitative as well as exploratory and case study design, the researcher collected qualitative data from a sample of 25 respondents. The researcher used interviews as a guide for data collection. Data was synthesized, analyzed and reviewed to obtain insights and study conclusive information. The researcher found that an overwhelming consensus among the participants that joint problem identification with the involvement of the locals helped to improve service delivery; decentralized implementation helped reduce on the cases of mismanagement of resources; and some lower local governments, community members participation in monitoring had been long dropped or poorly managed which results into poor service delivery. It concluded that the more effective involvement of local community members in problem identification, the more empowered the community members are in discussing customer needs and hence the better the lower local governments are placed as far as service delivery is concerned; there was limited tendency for strategic implementation and often inadequate coordination of actors; and weak inspection was a top factor in explaining service deliverables such as medicines not always reaching the beneficiaries meaning that decentralization has not completely solved the challenge of inadequate monitoring of services.
본 연구는 우간다의 진자 지역 지방자치단체 공무원의 지방분권과 공공서비스 제공의 관계에 대한 인식을 분석한 연구이며, 지방분권 기획, 집행 및 감사 등의 서비스 제공에 대한 정부와 그 개발협력 기관의 개입에도 불구하고, 서비스 제공은 여전히 품질, 접근성 및 적시성 측면에서 여전히 미흡하다는 것에 의문을 두고있다. 따라서, 본 연구를 통해 진자 지방자치단체 공무원의 지방분권적 감시와 공공서비스 제공에 대한 인식을 확립하고자 한다. 본 연구를 위해 질적 및 탐험적 사례 연구 설계에 따라, 25명의 응답자로부터 정성적 데이터를 수집하였고 인터뷰를 진행했으며, 해당 데이터를 종합, 분석 및 검토하여 시사점을 도출했다. 연구 결과, 지역주민을 포함한 공동 문제 식별 참여자들간의 압도적인 공감대가 서비스 제공 개선에 큰 도움이 되었다; 분권화된 집행으로 자원 부실 관리가 감소한 반면 일부 기초지방자치단체, 지역사회 구성원들의 감시 참여는 오래 전에 중단되거나 관리가 부실하여 서비스 제공의 질이 감소하였다. 결과적으로, 지역사회 구성원들의 문제 식별 참여가 효율적일수록, 그리고 지역사회 구성원들의 권한이 클수록 기초지방자치단체의 서비스제공 품질이 높은 것으로 나타났다; 전략적 집행과 부적절한 참여자간 협력은 제한적인 경향을 나타냈다; 부실한 점검이 서비스 제공 품질에 대하여 가장 많은 부분을 설명하는 요인으로써, 약품이 수혜자에게 전달되지 않는 사례 등은 분권화가 불충분한 감시 기능을 해결하지 못함을 보여준다.
Language
eng
URI
https://hdl.handle.net/10371/170958

http://dcollection.snu.ac.kr/common/orgView/000000162651
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