Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Biology (생물전공)
Theses (Master's Degree_생물전공)
성 통합적 과학 수업이 중학생들의 수업 참여도와 교사-학생 간 상호작용에 대한 인식 및 학업 성취도에 미치는 영향 : 중학교 1학년 `빛`과 `소화와 순환`단원을 중심으로 : (The)Influence of gender-inclusive science program on students` recognition of participation and teacher-student interaction and the achievement of middle school student
- Authors
- Advisor
- 김희백
- Issue Date
- 2007
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 성 통합적 과학 수업 ; gender-inclusive science program ; 교실 참여도 ; classroom participation ; 교사-학생 간 상호작용 ; teacher-student interaction ; 교사의 인식 ; teacher`s awareness ; 협동학습전략 ; cooperative learning ; 과학성취도 ; science achievement
- Description
- 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(생물전공),2007.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044249
https://hdl.handle.net/10371/28189
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.