Browse

심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로
(The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approach

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
황혜령
Advisor
우규환
Issue Date
2005
Publisher
서울대학교 대학원
Keywords
학습 접근 방식deep approach심층적 학습 접근student`s question학생 질문 강화concept understanding성취 수준knowledge linkage개념 이해
Description
학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2005.
Language
Korean
URI
http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000051701

https://hdl.handle.net/10371/28247
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Appears in Collections:
College of Education (사범대학)Dept. of Science Education (과학교육과)Chemistry (화학전공)Theses (Master's Degree_화학전공)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse