Publications
Detailed Information
심층적 접근 방식(deep approach)을 적용한 학생 질문 강화 수업의 효과 : 중학교 1학년 `물질의 세 가지 상태`, `분자의 운동` 단원을 중심으로 : (The)Effect of science instruction to enhance students` question-asking applied a deep approach
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 우규환
- Issue Date
- 2005
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 학습 접근 방식 ; deep approach ; 심층적 학습 접근 ; student`s question ; 학생 질문 강화 ; concept understanding ; 성취 수준 ; knowledge linkage ; 개념 이해
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2005.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000051701
https://hdl.handle.net/10371/28247
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
- Appears in Collections:
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.