Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Chemistry (화학전공)
Theses (Master's Degree_화학전공)
상호작용적 시범실험 수업이 중학교 과학 수업에 미치는 영향 : 중학교 1학년 「물질의 세 가지 상태」단원을 중심으로
- Authors
- Advisor
- 우규환
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 시범실험 ; Demonstration ; 상호작용적 시범실험 수업 ; interactive lecture Demonstration ; 과학에 대한 태도 ; Attitude toward science ; 성취도 ; Achievement
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :과학교육과 화학전공,2003.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000058163
https://hdl.handle.net/10371/28257
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.