Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Chemistry (화학전공)
Theses (Ph.D. / Sc.D._화학전공)
물질의 입자성 학습에서 체험 중심 비유를 사용한 과학 수업의 효과 및 학습 과정 조사 : A study on the effects and the learning processes of science instruction using experience-based analogies in learning the particulate nature of Matter
- Authors
- Advisor
- 노태희
- Issue Date
- 2008
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 체험 중심 비유 ; experience-based analogy ; 물리적 비유 ; physical analogy ; 역할놀이 비유 ; role-playing analogy ; 물질의 입자성 ; particulate nature of matter ; 개념 학습 ; conceptual understanding ; 대응 ; mapping
- Description
- 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(화학전공),2008. 8.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000041703
https://hdl.handle.net/10371/28288
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.