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Investigating the Relative 선택 브랜드의 선호도가 구매 후 후회에 미치는 영향 : 브랜드귀인과 자아귀인의 상대적 영향력을 중심으로 : The Effect of the Degree of Preference toward the Chosen Brand on Postpurchase Regret : Investigating the Relative Influence of Brand Attribution and Self Attribution
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- Authors
- Advisor
- 주우진
- Issue Date
- 2007
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 최선호 브랜드 ; regret ; 하위선호 브랜드 ; most-preferred brand ; 자기본위적 귀인편향 ; less-preferred brand ; 브랜드귀인 ; self-serving attributional bias ; 후회 ; brand attribution ; 상향적 사후가정사고 ; self attribution ; upward counterfactual thinking
- Description
- 학위논문(박사)--서울대학교 대학원 :경영학과,2007.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000044971
https://hdl.handle.net/10371/28806
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