Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Earth Science (지구과학전공)
Theses (Ph.D. / Sc.D._지구과학전공)
수업 담화 장르에 기반한 광물과 암석 단원 과학 수업의 양태 변화 : 담화 리지스터와 언어 코드적 접근
Variations in the modality of science teaching about minerals and rocks based on classroom discourse genres: An application of discourse register and language code theory
- Authors
- 맹승호
- Advisor
- 김찬종
- Issue Date
- 2008
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 수업 담화 장르; classroom discourse genre; 과학 수업의 양태; modality of science teaching; 담화 리지스터; discourse register; 담화 언어 코드; discourse language code; 범주구분; classification; 범주구성; framing; 수업 거시 단계; classroom macro-stage
- Description
- 학위논문(박사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(지구과학전공),2008. 9.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000041708
http://hdl.handle.net/10371/41535
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.