Publications
Detailed Information
Dictogloss 활동이 중학교 학습자의 현재 완료에 대한 문법 이해 및 사용 능력과 문법 학습에 대한 태도에 미치는 영향
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 권오량
- Issue Date
- 2009
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 받아쓰기작문(Dictogloss) ; Dictogloss ; 형태 초점 의사소통 접근법 ; Focus on Form ; 입력 강화 및 명시적 규칙 설명 ; input enhancement & explicit rule explanation ; 번역(영작) 및 문장 완성 활동 ; English translation & sentence completion ; 문법 이해 및 사용 능력 ; grammar comprehension & use ; 문법 학습에 대한 태도 ; grammar learning attitude ; 현재 완료 ; present perfect
- Description
- 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :외국어교육과(영어전공), 2009.2.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000037407
https://hdl.handle.net/10371/41733
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.