Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Social Studies Education (사회교육과)
Theses (Master's Degree_사회교육과)
학습자 태도에 따른 문제중심학습(Problem-Based Learning)의 효과 분석 : 고등학교 경제단원을 중심으로
- Authors
- Advisor
- 모경환
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 구성주의 ; Constructivism ; 문제중심학습 ; Problem-Based Learning ; 경제 지식 성취도 ; Attainment of economic knowledge ; 일반 경제 지식 ; General Economic Knowledge ; 수업 내용 지식 ; Specific Content Knowledge ; 경제 단원 선호도 ; Attitude toward economics ; 학습자의 학습 태도의 적극성 ; Academic Risk Taking
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :사회교육과 일반사회전공,2003.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000057740
https://hdl.handle.net/10371/42710
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.