Browse

마아케팅의 學問的 性格

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
金元銖
Issue Date
1978-03
Publisher
서울대학교 경영연구소
Citation
경영논집, Vol.12 No.1, pp. 1-30
Keywords
1-30
Description
1978-03
Abstract
1900년대초 미국에서 마아케팅에 대한 硏究가 비롯된 이후 60餘年間에 걸쳐 展開되어온 마아케팅論爭(marketing controversies)에는 크게 나누어 두가지가 있다. 하나는 마아케팅의 科學性 즉 마아케팅의 學問的 性格을 團繞한 論爭으로서 이는 마아케팅性格論爭(nature of marketing debate)또는 마아케팅擺念據大論爭(broadening the concept of marketing" debate)으로 불리워진다.
ISSN
1229-0491
Language
Korean
URI
https://hdl.handle.net/10371/51251
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Institute of Management Research (경영연구소)경영논집경영논집 vol.12 (1978)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse