Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Biology (생물전공)
Theses (Master's Degree_생물전공)
중학교 2학년 과학 수업에서 소집단 논변활동의 이해 : 활동지의 질문과 사회적 상호작용의 영향을 중심으로
Understanding small group argumentation in second grade middle school science classroom-Focused on the effects of questions on worksheets and social interactions
- Authors
- 윤선미
- Advisor
- 김희백
- Issue Date
- 2010
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 과학적 논변; Scientific argument; 소집단 논변 활동; Small group argumentation; 질문; Question; 사회적 상호작용; Social interaction; 반성적 사고; Reflective thinking; 비판적 사고; Critical thinking
- Description
- 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(생물전공),2010.2.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000033929
http://hdl.handle.net/10371/64471
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.