Publications
Detailed Information
중학교 2학년 과학 수업에서 소집단 논변활동의 이해 : 활동지의 질문과 사회적 상호작용의 영향을 중심으로 : Understanding small group argumentation in second grade middle school science classroom-Focused on the effects of questions on worksheets and social interactions
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김희백 | - |
dc.contributor.author | 윤선미 | - |
dc.date.accessioned | 2010-05-07 | - |
dc.date.available | 2010-05-07 | - |
dc.date.copyright | 2010 | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000033929 | kog |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10371/64471 | - |
dc.description | 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(생물전공),2010.2. | ko |
dc.format.extent | v, 65 p. | ko |
dc.language.iso | ko | ko |
dc.publisher | 서울대학교 대학원 | ko |
dc.subject | 과학적 논변 | ko |
dc.subject | Scientific argument | ko |
dc.subject | 소집단 논변 활동 | ko |
dc.subject | Small group argumentation | ko |
dc.subject | 질문 | ko |
dc.subject | Question | ko |
dc.subject | 사회적 상호작용 | ko |
dc.subject | Social interaction | ko |
dc.subject | 반성적 사고 | ko |
dc.subject | Reflective thinking | ko |
dc.subject | 비판적 사고 | ko |
dc.subject | Critical thinking | ko |
dc.title | 중학교 2학년 과학 수업에서 소집단 논변활동의 이해 : 활동지의 질문과 사회적 상호작용의 영향을 중심으로 | ko |
dc.title.alternative | Understanding small group argumentation in second grade middle school science classroom-Focused on the effects of questions on worksheets and social interactions | ko |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.department | 과학교육과(생물전공) | - |
dc.description.degree | Master | ko |
- Appears in Collections:
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.