Browse
S-Space
College of Education (사범대학)
Dept. of Science Education (과학교육과)
Chemistry (화학전공)
Theses (Master's Degree_화학전공)
중학교 과학 수업에서 역할놀이 비유 활동이 학생들의 대응 관계 이해에 미치는 영향 : (The) Influences of the Role-playing Analogy in Chemistry Concept Learning on Mapping Understanding and Mapping Errors
- Authors
- 양찬호
- Advisor
- 노태희
- Issue Date
- 2010
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 비유 ; analogy ; 역할놀이 비유 ; role-playing analogy ; 대응 관계 이해도 ; mapping understanding ; 대응 오류 ; mapping error
- Description
- 학위논문(석사) --서울대학교 대학원 :과학교육과(화학전공),2010.2.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000033922
https://hdl.handle.net/10371/64478
- Files in This Item: There are no files associated with this item.
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.