Browse

대한항공의 인터넷 마케팅 전략
Korean Air : an internet marketing case

Cited 0 time in Web of Science Cited 0 time in Scopus
Authors
김재일; 김진교; 김동훈
Issue Date
2005
Publisher
한국마케팅학회
Citation
한국마케팅저널, 7, 143-159
Keywords
인터넷 마케팅전자상거래E-CRMInternet marketingE-commerce
Abstract
본 논문은 성공적으로 인터넷을 전략적으로 활용하고 있는 대한항공의 인터넷 마케팅 전략을 소개한다. 구체적으로 대한항공의 인터넷 마케딩에 대한 비전, 미션, 그리고 구체적 전략을 소개하고, 그 효과 및 성과를 논의한다.
This paper presents Korean Air's internet marketing strategy. Its vision, missions, and implementation for internet marketing are discussed. The performance and impact of its internet marketing strategies is also examined.
ISSN
1598-7868
Language
Korean
URI
https://hdl.handle.net/10371/67960
Files in This Item:
Appears in Collections:
College of Business Administration/Business School (경영대학/대학원)Dept. of Business Administration (경영학과)Journal Papers (저널논문_경영학과)
  • mendeley

Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse