Publications
Detailed Information
명시적인 교수법과 암시적인 교수법을 통한 한국 중학생들의 영어 관계부사절과 재귀사 결속구문의 학습효과
Cited 0 time in
Web of Science
Cited 0 time in Scopus
- Authors
- Advisor
- 권오량
- Issue Date
- 2003
- Publisher
- 서울대학교 대학원
- Keywords
- 외국어로서의 영어 ; English as a Foreign Language ; 목표 구문의 규칙과 형태 ; Rule and form of target structures ; 의미와 기능 ; Meaning and function ; 명시적인 교수법 ; Explicit instruction ; 암시적인 교수법 ; Implicit instruction ; 우연적인 교수법 ; Incidental instruction ; 장기적인 측면에서의 교수의 효과 ; Long-term effects of instruction ; 일반화 가능한 지식 ; Generalizable knowledge ; 부정적 증거 ; Negative evidence
- Description
- 학위논문(석사)--서울대학교 대학원 :외국어교육과 영어전공,2003.
- Language
- Korean
- URI
- http://dcollection.snu.ac.kr:80/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000058962
https://hdl.handle.net/10371/41909
- Files in This Item:
- There are no files associated with this item.
Item View & Download Count
Items in S-Space are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.