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서론
Introduction

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Authors
이순종
Issue Date
2011-11
Publisher
한국디자인산업연구센터
Korea Design Research Institute (KDRI)
Citation
Asia Design Journal, Vol.6, pp. 4-5
Abstract
스마트라는 화두는 IT 컨버전스가 가속화되면서 제품, 건축, 패션, 서비스 등 모든 분야와 결
합하면서 거침없이 성장하고 있습니다. 2011년 Asia Design Journal의 주제 Smart Asia는
이런 스마트라는 큰 화두가 첨단 테크놀로지의 발전만으로 이루어진 것인가라는 의문에서
시작하였습니다. 영리함, 똑똑함 이라는 사전적 스마트의 뜻보다는 (연륜 혹은 전통의) 현명
함이 내포된 깊이 있는 스마트가 진정 스마트의 뜻이지 않을까 합니다. 편리하고 즐거운 1차
적 디자인에서, 이제는 과거를 통한 미래의 디자인 철학을 바탕으로 한 다차원적인 스마트 디
자인으로 그 위치가 더 중요해 지고 있습니다.
Simultaneous with the accelerated convergence of information and technology,
Smart has become a household name across products and services, and
its popularity has spread even throughout industries such as fashion and
architecture. The theme of the 2011 Asia Design Journal, Smart Asia, began as
a question as to whether Smart came about merely as the next step of high-tech.
Perhaps the term can now be reasonably defined as the wisdom that comes with
age and tradition, rather than its previous definition of cleverness or intelligence.
Design has evolved from elementary phase of pleasure and convenience, into
multi-dimensional smart design based on future design philosophies. In today's
this context, Design has become increasingly important.
ISSN
1738-3838
Language
English
URI
https://hdl.handle.net/10371/78734
Files in This Item:
Appears in Collections:
Korea Design research Institute (한국디자인산업연구센터)Asia Design JournalAsia Design Journal, Vol.06 (2011)
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